niedziela, 18 grudnia 2011

Kreatywna księgowość

Uwielbiam ten zwrot!


Zawsze mi się wydawało, że bycie księgowym to najnudniejsze zajęcie świata. Pisanie rzędów cyferek dokładnie pod sobą, potem sprawdzanie, czy "Winien" równa się "Ma". Nie bardzo wiedziałam, na czym to wszystko polega. Pamiętam  ból mojej mamy, która jako nauczycielka w szkole podstawowej opiekowała się Spółdzielnią Uczniowską "Skrzat" i zawsze szukała gdzieś w olbrzymiej Dziennik Głównej złotówki zaginionej pośród tysięcy mikroskopijnych krateczek.

Nie muszę chyba dodawać, że liczenie odbywało się wtedy na drewnianym abakusie, którego tajniki udało mi się poznać, zanim jeszcze nastały czasy kalkulatorów. Stukot koralików przesuwanych na metalowych prowadnicach, szybkie ruchy dłoni i kasowanie, które odbywało się przez przechylenie liczydła w lewo. Romantyzm dawnych czasów...

Miałam też w wyposażeniu plecaka małe liczydło z kolorowymi paciorkami, w sam raz, aby zmieściło się w tornistrze.

Z terminem "kreatywna księgowość" mieliśmy okazję zetknąć się wszyscy parę lat temu przy aferach amerykańskich korporacji. Potem zwrot się upowszechnił, a księgowi wiele zyskali w moich oczach.

Okazało się, że wcale nie są tacy kostyczni i nudni, nie szukają w kolumnach cyfr zaginionej złotówki, potrafią być interesujący dla autora, który szuka w oczywistościach nieoczywistego, bywają aferzystami, magikami cyfr, umiejącymi je nagiąć do swych potrzeb, oszustami nawet.

Tymczasem nie tylko ludzie od księgowości korporacyjnej to robią, a cyfry, również laikom dają cię ugniatać w rozmaite interesujące kształty. Zgłębiając temat, dokonałam też interesującego odkrycia, że oto narodziła nam się nowa jednostka monetarna: jeden lajk ("1 like", po polsku pojawiający się też jako "lubiś") i że sporo osób zupełnie przeze mnie o to wcześniej nie podejrzewanych, rzuciło się w odmęty przygody księgowej.

Kreowanie rzeczywistości przy pomocy cyfr interesuje z przyczyn oczywistych ministra finansów. Ten na krótki termin pożycza wolne środki od miasta Warszawy, lukrując przy tym budżet, bo wiadomo, że stan kasy państwowej z ostatniego dnia roku wpisywany jest do bilansu i na długo obowiązuje.

Tak robi wiele firm, w tym moja ulubiona sieć sprzedająca książki (żeby jej nie robić darmowej reklamy, nie wymieniam z nazwy, pogłówkujcie), która jakiś czas temu z uroczą prostotą poinformowała wydawców, że kasy do stycznia 2012 nie ujrzą.

Kto prowadził biznes, choćby tak mały, jak mój, ten wie, że sklepy w grudniu mają największe obroty, sięgające kwartalnych albo jeszcze lepiej i pozbywać się środków przed ich zaksięgowaniem byłoby dla korporacji samobójczym zaniżaniem wyników. 

Ale najciekawsze jest to, że kreatywną księgowość można uprawiać też w sieci. Wreszcie Amerykanie, którzy lubią wszystko zważyć i zmierzyć wymyślili, jak dokonać oceny wartości człowieka czy firmy. Ta wartość, rynkowa oczywiście, bo tylko taka się w kapitalizmie liczy, to ilość fanów, mówiąc brzydko "lajków", które firma czy osoba publiczna zgromadzi na swoim koncie.

I się zaczęło!

Konkursy na "polubienie", prośby, żebranie, porównywanie, kto ma więcej, radość z każdego nowego lajka i duma, że ja mam więcej niż kolega, czy konkurent. To jeszcze jeden sposób, by dotrzeć do potencjalnych odbiorców, już jest bardzo realny i policzalny.

Czy jednak rzeczywiście ilość lajków nie jest li i jedynie dowodem naszej kreatywności?

I co z tego, że nawet (teoretycznie mówiąc), polubię profil Marcina, który dał się uwieść konkursowi na gromadzenie lajków, organizowanemu przez Targi Ślubne? Nie będę już raczej klientką Targów Ślubnych. I co z tego, że polubię firmę Wędkarstwo jeziorowe, haczyki bez bólu? Mają ze mną ten sam problem: nie wędkuję. Więc jako fan czy lubiś jestem martwą duszą.

Chcę tu dobitnie stwierdzić, że NIGDY i NIKOGO nie prosiłam o polubienie któregokolwiek z moich profili. Przyjmuję z radością i pokorą, że mam garstkę fanów i nie zamierzam nikogo przymuszać do dania mi dowodu sympatii przez poprawienie moich statystyk.

Trudno, taka już staromodna jestem.

Jednocześnie nikogo też nie polubiam (po polsku: lajkuję) tylko i wyłącznie dlatego, że mnie poproszono. Uważam to za bzdurę, trochę też za obłęd, któremu uległa znaczna ilość ludzi w sieci, podobnie jak osoby prywatne ulegają kolekcjonowaniu znajomości.

Ten chory wyścig, podkręcany jeszcze przez rzekomy list Marka Zuckerberga, z którego dowiadujemy się, że konta nieużywane będą zamykane, typowy łańcuszek świętego Antoniego, śmieszy mnie i smuci jednocześnie, widać bowiem naocznie, jak bardzo łatwo jest ludźmi manipulować.

Przysyła mi zaproszenie mały Arab z Tunezji. Jak trafił na mój profil?! Litości, nikt mnie jeszcze w Afryce nie wydawał, mój zasięg terytorialny kończy się na Macedonii. Skąd on tutaj?!

Po co ludziom ta złuda lajków? Czy staną się przez to lepsi? Czy ich wartość w jakikolwiek sposób wzrośnie?

Po co wam kreatywna księgowość, nie zaczarujecie rzeczywistości.

Cyfry, jak to cyfry, są jednak bezwzględne, choć żeby to zrozumieć, trzeba mieć trochę pozafacebookowego oglądu świata...



Rzekłam.

123 komentarze:

  1. Kreatywna księgowość, jak widzę, jest podobnie prawdziwa jak statystyka. Nie ma większego kłamstwa od statystyki i kliknięte lajki są tego żywym dowodem.
    Statystycznie strona przoduje pośród innych stron, ale co z tego wynika?
    Jedynie chwilowe dobre samopoczucie :-)
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, statystyka to własnie ta zabawa cyferkami. Pytanie: jaką płeć ma statystyczny Polak?

    Serdeczności ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Alez to jest proste. Statystyczny Polak w Polsce jest mezczyzna ;-))))))))))) bo kobieta to ciagle Matka Polka, wiec plec jej: matka i ona jest tylko jedna ;))), reszta to potomkowie zwykle.
    Swiatecznosci :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To poproszę o więcej cech statystycznego Polaka: wiek, miejsce zamieszkania, wykształcenie, zawód, miejsce pracy, stan posiadania, poglądy polityczne, hobby, etc.
    Z góry się cieszę na dobrą zabawę.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Małgosiu, jako że mi płacą za to, żeby profile na Facebooku, które prowadzę były lubiane - to niestety ja wciąż je polecam. Ale jezeli chodzi o książki, też staram się ograniczać swój marketing osobisty. Jeżeli pytasz o statystycznego Polaka, czy widziałaś reklamę jednego z ubezpieczycieli? Tam dokładnie jest pokazane:) http://www.youtube.com/watch?v=j2oCDCogDy4

    OdpowiedzUsuń
  6. Tymczasem z ostatniego spisu powszechnego wynika, że to kobieta jest bardziej statystycznym Polakiem, jest nas ponad milion więcej! Singielki, marny wasz los...

    OdpowiedzUsuń
  7. Kreatywny księgowy za bardzo nie rozumiem tego stwierdzenia. Z tego co się orientuje to najnudniejszy zawód świata. Przykładowo jak można czytać informacje na temat druki ips 2013, już sama nazwa wskazuje że jest to nudny temat i ciężko powstrzymać się od ziewania.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kreatywny księgowy to taki ktoś, kto mając zero w kolumnie "Ma", potrafi to zero zamienić w wiele zer poprzedzanych dowolną cyfrą różną od zera. Obecnie kreatywna księgowość rozwija się w najlepsze, Kreatywni są także pracownicy banków, którzy naganiają tymże klientów, sprzedając im wątpliwej jakości produkty w kolorowym opakowaniu. Nihil novi, chciałoby się powiedzieć, do tej pory nie nazywano jednak bankowców "banksterami". Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odważnie jest tak pisać! i odważnie powiedziane z tymi bankami, choć tłumaczy to fakt, że znalazło się miejsce dla tak wielu małych banków

      Usuń
  9. Grunt to odnaleźć w księgowości nutkę swojej pasji ;) świetnie

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam :) Może Pani mi pomoże. Otóz od tego roku prowadzę własną działalność gospodarczą, czy dalej powinnam wypełnić standardowy PIT 37 czy ten http://rozliczeniepit.pl/pit-36-dzialalnosc-gospodarcza/ ? Proszę po pomoc i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi bardzo, ale sama korzystam z kompetencji księgowej. Myślę, że powinien to być PIT 36, ale proszę się nie sugerować.

      Usuń
    2. To ja również zadam pytanie, jeżeli prowadzi Pani działalnośc może będzie Pani w stanie podpowiedzieć mi w tej sprawie. :)
      Poszukiwany jest przeze mnie dobry darmowy program do faktur. Jeśli jest Pani przedsiębiorcą, czy korzysta Pani z tego typu oprogramowania?
      Będę wdzięczny za pomoc.
      Pozdrawiam!

      Usuń
    3. Jeżeli chodzi o dobry program do fakturowania, to od siebie mogę polecić rozwiązanie Connecto https://www.connecto.pl/program-do-faktur/. Darmowe programy do faktur są przeważnie proste i nie posiadają wielu funkcjonalności. Dlatego moim zdaniem warto jest zwrócić uwagę na złożone, dedykowane oprogramowanie.

      Usuń
  11. Bardzo podoba mi się Twoje podejście do "kreatywności" w sieci. Tak trzymaj ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bycie kreatywnym jest bardzo mile widziane, ale w księgowości zazwyczaj źle się kojarzy... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. I na ogół owa kreatywność wiedzie klientów na manowce.

      Usuń
    2. "Kreatywna księgowość" to nie zwrot, ale wyrażenie...

      Usuń
    3. Dokładnie. Nie jest to słownie najlepsze połączenie ;). Natomiast w praktyce nie ma w tym nic złego, księgowość jak każda praca, narażona jest na dużą dozę wypalenia. Warto dodawać trochę emocji, żeby życie było ciekawsze :).

      Usuń
  13. Kreatywna księgowość to nic dobrego, bo jak wiadomo kojarzy nam się głównie ze skandalami finansowymi w USA, które ujawnione zostały w 2002 roku. Wówczas tym mianem określono masowe ukrywanie strat, a także wyolbrzymianie wyników przedsiębiorstwa, po to, aby zyskać jak najciekawszą ilość inwestorów.

    OdpowiedzUsuń
  14. Księgowość i kreatywność. To tak jakby dwie półkule mózgowe starały się wykonywać czynności za siebie. Niby się da... :)

    OdpowiedzUsuń
  15. I tę pokorę cenić sobie będą ludzie - mimo wszystko!

    OdpowiedzUsuń
  16. Dosyć przejrzyście i konkretnie. Dbałość o szczegóły czyni ten blog wartościowym i godnym polecenia. Miło się tu było :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Witajcie, ja również nie wierzę w "kreatywną" księgowość. Chociaż z drugiej strony prowadzę działalność gospodarczą od sześciu lat i zatrudniałem wiele księgowych, niektóre były zawsze na "nie" tego się nie da wliczyć tego się nie powinno wliczać w koszty itp... inne zaś tak kombinowały , że wszystko się dało :) może to jest ta sławna "kreatywna" księgowość

    OdpowiedzUsuń
  18. Zwrot kreatywna księgowość mi osobiście kojarzy się z filmami z lat 90 o skorumpowanych policjantach w świecie prawdziwej księgowości jest raczej niespotykany.

    OdpowiedzUsuń
  19. To nie jest takie proste, księgowość jest stosunkowo ciężkim tematem, ale po prostu zwrot "kreatywna księgowość" to nie taki wymysł jak nam się wydaje, że oznacza, że wszystko da się pod to podpiąć, to po prostu oznacza "myślenie". Dobra księgowość daje również przewagę nad konkurencją.

    OdpowiedzUsuń
  20. fajny wpis, bardzo ciekawy, musisz bardzo dobrze znać się na rzeczy, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Tak, tak wpis jest bardzo ciekawy. Grunt to mieć dystans do tego typu spraw. W swojej pracy sama spotykałam się z "kreatywnymi księgowymi", ale nie wszystkie odzwierciedlały Twoja definicję. Teraz na szczęście korzystam z usług kreatywnych księgowych tax services warsaw , którzy winien lub ma, mają w małym palcu. Pozdrawiam i weny do pisania życzę, bo naprawdę świetnie się to czyta :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Swietny wpis, łatwo się czyta!

    OdpowiedzUsuń
  23. Niestety kreatywna księgowość często podchodzi pod przestępstwa... choć niekiedy to rzeczywiście po prostu przejaw umiejętności i wiedzy.

    OdpowiedzUsuń
  24. Kreatywna księgowość coraz częściej jest przestępstwem, a szkoda, bo nie da się ukryć, że jest to niezwykle ważna i przydatna rzecz.

    OdpowiedzUsuń
  25. Zawsze jak ktoś chce zrobić coś dla siebie kreatywnego to biorą młotek i przybijają gwoździa. Kreatywna księgowość to możliwe?

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam serdecznie!

    Zastanawiasz się nad wyborem dobrej pożyczki pozabankowej, która zostanie Ci udzielona przez internet? Masz dość przeszukiwania całego internetu w celu porównania ofert? Zobacz gotowe zestawienie najlepszych opcji, o których dowiesz się tutaj.

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  27. Księgowość nie jest nudna, ale na pewno nie jest dla każdego, kiedyś żałowałam, że to studiowałam, ale odnalazłam w tym siebie i teraz jestem bardzo zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  28. Księgowość zdecydowanie nie jest dla każdego i nie słusznie uważana jest za nudny zawód. Szkoda że w dzisiejszych czasach kreatywna księgowość kojarzona jest z przekrętami :( Na szczęście nie wszędzie tak jest. Kliknij tutaj jeśli chcesz dowiedzieć się więcej.

    OdpowiedzUsuń
  29. Kreatywna księgowość to niezmiernie ciekawe zjawisko, szkoda że o tak pejoratywnym wydźwięku. Ja, odkąd prowadzę firmę, zaufałam jednemu księgowemu (dla zainteresowanych, polecam zerknąć: accounting in Warsaw) i póki co ani razu się na nim nie zawiodłam. Ale faktycznie, w dzisiejszych czasach należy uważać.

    OdpowiedzUsuń
  30. Moją firmę ostatnio czekała pozyczka samochodowa na szczęście mojej księgowej udało się dobrze rozliczyć wszystkie podatki. Zgadzam się kreatywna księgowa to podstawa!

    OdpowiedzUsuń
  31. To w ogóle jest coś takiego jak kreatywna księgowość? :D

    OdpowiedzUsuń
  32. Ogólnie kreatywna księgowość brzmi jak czarna strefa :/

    OdpowiedzUsuń
  33. Księgowość nie jest nudna, ale na pewno nie jest dla każdego.

    OdpowiedzUsuń
  34. We wszystkim można być kreatywnym. A księgowość jak księgowość. Musi być i muszą być od tego ludzie ;) Fajny wpis, pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  35. Zdecydowanie zgadzam się z poprzednikiem. Naszej kreatywności nic nie ogranicza, a na pewno nie jest to księgowość. Dzięki za fajny wpis. Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  36. Do księgowej powinnismy mieć przede wszystkim zaufanie, miło także gdy znamy tę osobę. Najważniejsze jednak aby miała wiedze oraz doświadczenie, aby mogła nam doradzić w prowadzeniu spółki, informować o nowych przepisach itp.

    OdpowiedzUsuń
  37. Biuro rachunkowe www.eRachuba.pl? Najlepsi specjaliści w branży! Od lat korzystam z ich usług i jestem bardzo zadowolony.

    OdpowiedzUsuń
  38. Świetny wpis, bardzo przyjemna lektura :) Przy okazji pozwolę sobie zadać pytanie w trochę innej kwestii - gdzie kupić program do fakturowania? Jestem początkującym przedsiębiorcą i wystawianie faktur jest dla mnie niesamowicie uciążliwe.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  39. Jeżeli zna się dobrze prawo lub ma się zaufane biuro które prowadzi księgowość to nic nie stoi na przeszkodzie aby to wykorzystać w korzystny dla siebie sposób. Ja prawa nie znam, jednak korzystam z biura-http://jezak.pl/en/services/-które doradza mi w najdrobniejszych szczegółach, także staram się wykorzystać wszystkie przywileje które mi przysługują.

    OdpowiedzUsuń
  40. Często nadużywany jest zwrot "kreatywna księgowość" jednak jest w tym sporo prawdy. Od kilku lat zarabiam na kryptowalutach(bitcoinach), zajmuje się ich wydobyciem oraz sprzedawaniem, jednak wprowadzony ostatnio podatek od kryptowalut zmusił mnie do trochę innej koncepcji prowadzenia firmy. Skoro są furtki które umożliwiają płacenie mniejszych podatków czy nawet całkowite ich nie płacenie to dlaczego z tego nie korzystać?

    OdpowiedzUsuń
  41. Kreatywna księgowość przynajmniej jak dla mnie brzmi dosyć ślisko, więc na pewno nie jest to dobra reklama dla firmy. Osobiście wolę sprawdzone firmy prowadzące księgowość, możecie takie znaleźć np. tutaj. Księgowośc jest takim działem w firmie, w którym wszystko musi być dopięte na 100%, więc wszelkie próby zaksięgowania czegoś nie do końca tak jak należy mogą mieć opłakane skutki

    OdpowiedzUsuń
  42. Korzystałem z usług wielu specjalistów od księgowości, ale dopiero www.eRachuba.pl spełniło moje oczekiwania.

    OdpowiedzUsuń
  43. Wybór biura rachunkowego jest bardzo ważny, ponieważ w przedsiębiorstwie odpowiada on za bardzo ważne dokumenty oraz sprawy finansowe. Jeśli szukasz sprawdzonej księgowości na terenie Rzeszowa, to koniecznie skorzystaj z usług naszej firmy.

    OdpowiedzUsuń
  44. No tak. Statystyka, ta o której można przeczytać tu, jak i ta dotycząca ilości uzyskanych lajków na określonym forum, czy też w danym social media to temat rzeka, aby nie stwierdzić ocean. I statystyka ta też może być magiczna, ale i przerażająca zarazem. No bo gdzież tu tak walczyć o to, aby jak najwięcej ludzi kliknęło like pod danym postem, czy też zdjęciem. No gdzież?

    OdpowiedzUsuń
  45. Ja tam się nie bawię w czarowanie w papierach. Od lat mam "wspólników" w postaci KRS dla firm i przynajmniej śpię spokojnie. Firma doświadzona i sprawdzona, a nie jakiś krzak lub niedouczona księgowa.

    OdpowiedzUsuń
  46. Pierwszy raz spotykam się z pojęciem "kreatywna księgowość" - bardzo fajny pomysł na tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  47. Nie no, ja jestem zdania, że jednak księgowa może być kreatywna. Prosty przykład... podczas robienia analizy finansowej, księgowa bez pasji, bez pomysłu... raczej nie będzie miała wartościowych wniosków - przeanalizuje wydatki, coś tam policzy i koniec... a kreatywna księgowa doszuka się jakiś dziur finansowych - będzie szukała, analizowała... a to wymaga kreatywności, czy samo ujecie danego tematu.

    OdpowiedzUsuń
  48. Możemy nabijać się z tego stwierdzenia, a przecież dzisiaj taka księgowa jest na wagę złota. Nie ukrywajmy, że dzisiaj wiele czynności księgowych wykonują specjalne programy księgowe, dedykowane dla biur rachunkowych, które świadczą usługi dla szerszego grona odbiorców,

    OdpowiedzUsuń
  49. Kreatywni księgowi po prostu szukają najkorzystniejszych rozwiązań dla swoich klientów - o to w tym chodzi...

    OdpowiedzUsuń
  50. To jak jest teraz z tą kreatywną księgowością? To sformułowanie wiąże się z czymś pozytywnym, czy może wręcz przeciwnie, negatywnym? Jednak, czy tutaj, ktoś w ogóle pokusi się o jednoznaczne stwierdzenie czym jest obecnie wspomniana kreatywna księgowość?

    OdpowiedzUsuń
  51. Dawno nie czytałem niczego tak dobrego :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Witam wszystkich jest to, jak mam pilny kredyt w wysokości € 30,000 w ciągu 24 godzin, aby rozpocząć swój własny biznes od międzynarodowych kredytowych online-usług skontaktuj się z pocztą e-mail firmy do obsługi kredytu, jeśli jesteś zainteresowany :
    e-mail : atlasloan83@gmail.com
    WhatsApp: +1(443)-345-9339

    OdpowiedzUsuń
  53. Słuchajcie, może ktoś z was orientuje się gdzie znajdę jakieś dobre i rzetelne Biuro rachunkowe w Krakowie? Prowadzę od niedawna własną firme i rozliczenia zaczynają się powiekszać, a ja sam nie daję razy i musze kogoś zatrudnić.

    OdpowiedzUsuń
  54. Na stronie https://www.crowe.com/pl/services/outsourcing-uslug-ksiegowych znajdziecie ofertę firmy Crowe , która jest skierowana do firm na całym świecie. Ich oferta jest bardzo rozbudowana, możecie w niej znaleźć : audyt, doradztwo podatkowe, konsulting i wiele więcej.

    OdpowiedzUsuń
  55. Podziwiam wszystkich księgowych, ponieważ to nie jest łatwa praca. My mamy akurat Biuro rachunkowe w Krakowie i bardzo je sobie chwalę, ponieważ wszystkie raporty są zawsze na czas.

    OdpowiedzUsuń
  56. My w firmie zdecydowaliśmy się samodzielnie prowadzić księgowość i w tym celu wdrożyliśmy specjalny system ERP. Takie rozwiązanie ma swoje zalety, o których można poczytać na https://www.connecto.pl/zalety-systemu-erp-dla-ksiegowosci/. Oprogramowanie pozwala np. efektywnie prowadzić księgę przychodów i rozchodów lub ewidencjonować na bieżąco środki trwałe.

    OdpowiedzUsuń
  57. Zawód księgowy/księgowa nie musi być w cale nudny, zależy kto jakie ma preferencje. Często byłam asystentką, praca wiele uczy ! Trzeba być cierpliwym przy tym zawodzie.
    Polecam księgowość spółki wrocław, miła obsługa.

    OdpowiedzUsuń
  58. Może chce ktoś skorzystać z pomocy doświadczonej i profesjonalnej firmy która zajmuje się od lat księgowością https://www.crowe.com/pl/services/outsourcing-uslug-ksiegowych oni zajmują się księgowością i nie tylko również doradztwem prawnym i podatkowym. Zobaczcie oferty na stronie. Polecam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  59. Faktycznie kreatywność to podstawa i nawet księgowość nie powinna jej ograniczać. Mogą ją ograniczyć np. stawki diet dla pracowników: https://www.poradnikkadrowej.pl/post/Stawki-diet-diety-krajowe-za-wyjazdy-sluzbowe Jak za 30 zł przeżyć w obcym mieście na wyjeździe służbowym?

    OdpowiedzUsuń
  60. Niezła kreatywność, ciekawe czy sam tak kiedyś będę kombinować.

    OdpowiedzUsuń
  61. Fajnie napisane. Pozdrawiam i gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  62. Dobry księgowy to podstawa w prawidłowym działaniu firmy, ale niestety nie zawsze trafimy na odpowiednią osobę.

    OdpowiedzUsuń
  63. Odpowiednia osoba zajmująca się księgowością to połowa sukcesu każdej firmy :) Ciekawy wpis.

    Polecam biuro rachunkowe Wrocław :) - rzetelna i kompetentna obsługa.

    Duże ułatwienie w biznesie dzięki takim biurom rachunkowym :)

    OdpowiedzUsuń
  64. Różne możliwości i rozwiązania można teraz znaleźć jeśli chodzi o prowadzenie księgowości w swojej firmie. Zdecydowanie pomoc zewnętrznej firmy okazuje się dobrym rozwiązaniem. Ja osobiście korzystam z usług http://www.perfekt.biz.pl/uslugi-rachunkowe/uslugi-ksiegowe-krakow.html i jak najbardziej mogę je polecić.

    OdpowiedzUsuń
  65. Bardzo fajnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  66. Na dobrą sprawę ja mam księgową w firmie od takich rzeczy. ja za to skupiłam się na elektronicznym obiegu dokumentacji https://www.connecto.pl/jak-elektroniczny-obieg-dokumentow-wplywa-na-dzialanie-firmy/ i jestem zdania, że jest to bardzo fajne rozwiązanie dla każdej firmy.

    OdpowiedzUsuń
  67. Jeżeli macie swoje firmy chcecie je rozwijać to polecam najmocniej program który na pewno wam pomoże a mianowicie https://sellintegro.pl/17-shoper zobaczcie na stronę poczytajcie o tym i skorzystajcie z darmowej wersji próbnej. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  68. Ostatnio bardzo popularne w księgowości są rożne programy, które ułatwiają pracę np. program do faktur.

    OdpowiedzUsuń
  69. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  70. Pewnie każdy też chciałby mieć pomysł i kreatywne rozwiązania na to, w jaki sposób powinna wyglądać księgowość, ale jak się domyślam - w wielu przypadkach pomysłów brak. Na szczęście jest taka strona https://www.archiwizacjadokumentow.com.pl/zasady-i-terminy-przechowywania-i-archiwizacji-dokumentow-ksiegowych/ i na niej można znaleźć sobie wszystko to, co potrzebne.

    OdpowiedzUsuń
  71. Bardzo dobry wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  72. Świetny artykuł! Na szczęście mój księgowy https://bojkowski.biz.pl/ zawsze ma wszystko pod kontrolą. To prawdziwy skarb. Korzysta on z innowacyjnych rozwiązań, między innymi usług księgowych w chmurze. Dzięki temu mam stały dostęp mobilny do finansów i rozliczeń przedsiębiorstwa.

    OdpowiedzUsuń
  73. Księgowość z najwyższej półki? W eRachuba stawiamy na profesjonalne usługi rachunkowe!

    OdpowiedzUsuń
  74. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  75. W swojej firmie korzystam z odpowiedniego oprogramowania do księgowości, które mogę przy okazji polecić Ready_™ System posiada dodatkowo wiele ciekawych aplikacji, które można również wykorzystać w pozostałych działach mojej firmy.

    OdpowiedzUsuń
  76. Zawsze miałem problemy z księgowościa ale od kiedy korzystam z Księgowość internetowa nie mam już żadnych problemów

    OdpowiedzUsuń
  77. Kreatywna księgowosć to po prostu dobrze wykorzystane prawo podatkowe i nic wiecej
    ___________________
    https://panasiuk.com.pl/

    OdpowiedzUsuń
  78. Słuchajcie, jeśli ktoś z was szukałby dobrego i sprawdzonego biura rachunkowego w Krakowie to znajomy korzysta z usług tego http://www.perfekt.biz.pl i na prawdę bardzo ich chwali za terminowość i rzetelność rozliczeń. Wydaje mi się, że jak najbardziej warto jest się z nimi w tej sprawie skontaktować

    OdpowiedzUsuń
  79. Odpowiednio prowadzona księgowość to istotna sprawa

    OdpowiedzUsuń
  80. Czasem zamiast szukać wiedzy księgowej na forach czy blogach w internecie, lepiej zwrócić się o pomoc do biura rachunkowego.

    OdpowiedzUsuń
  81. W dzisiejszych czasach nie łatwo wybrac. Konkurencja spora :)

    OdpowiedzUsuń
  82. Jest to bardzo ważne przy prowadzeniu firmy, ale to o tym nie muszę chyba nikogo przekonywać. Można też i zerknąć sobie na http://serwerpoczty.pl szczególnie gdy zatrudniacie wielu pracowników w firmie.

    OdpowiedzUsuń
  83. Jeśli mamy tu pracodawców, którzy potrzebują noclegi dla pracowników to mogę polecić https://www.abinoclegi.pl/noclegi-pracownicze-katowice.html - miałem okazję z nimi współpracować i polecam zarówno pod kątem ceny jak i pod kątem warunków dla pracowników.

    OdpowiedzUsuń
  84. Najlepiej mieć swoje zaufane biuro. Ja korzystam z usług Biura Rachunkowego Edyty Cyburt we Wrocławiu. Współpracujemy już dłuższy czas i z całą odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że jest to godna polecenia księgowa.

    OdpowiedzUsuń
  85. Biur rachunkowych mamy obecnie ogromny wybór.
    Na pewno pomogło zniesienie pewnych prawnych ograniczeń dla osób chcących założyć swoje własne biuro rachunkowe. Dlatego powstają teraz coraz to nowe, dynamicznie rozwijające się biura rachunkowe , warto też zgłosic się do nich http://www.perfekt.biz.pl

    OdpowiedzUsuń
  86. W przypadku usług księgowych polecam Wam księgowość dla firm , gdzie znajdziecie biuro usług księgowo-podatkowych. Są to specjaliści w swojej branży, którzy swoją siedzibę mają w Krakowie.

    OdpowiedzUsuń
  87. Bardzo dużo komentarzy jest pod tym artykułem .To na pewno jest bardzo dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  88. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  89. Na dobrą sprawę ja również korzystam z księgowości i prowadzi ją dla mnie http://duet-sc.pl/ czyli niezależne biuro rachunkowe. Muszę przyznać, że jest to coś niezwykle ważnego, ponieważ każdy z nas chce mieć dobrze prowadzoną księgowość.

    OdpowiedzUsuń
  90. Jestem pewny ,że każdy z tego artykułu dowiedział się bardzo dużo. Ten artykuł jest bardzo ciekawy.

    OdpowiedzUsuń
  91. Ze swojej strony polecam Biuro księgowe Bielsko Biała Współpracuję z nimi od dłuższego czasu i ufam im w 100%. Znają się na rzeczy jak mało kto.

    OdpowiedzUsuń
  92. Zobaczcie sobie też na stronę http://www.perfekt.biz.pl tutaj są informacje o tym jak prowadzić księgowość oraz oferta od profesjonalnego biura rachunkowego które może udzielić informacji lub pomocy w tym temacie.

    OdpowiedzUsuń
  93. Lubię to pojęcie. Moim zdaniem kreatywna księgowa nie posiada ograniczeń. No, ale wiadomo, nie pracuje do upadłego. Można powiedzieć, że po prostu przekracza ograniczenia. A skoro tak, to może ja Wam podpowiem, że dla mnie biuro rachunkowe we Wrocławiu https://ksiegowawroclaw.com/ właśnie tak działa. Jeśli potrzebujecie dobrych księgowań, możecie je sprawdzić.

    OdpowiedzUsuń
  94. Księgowość spółki zoo online - tutaj można zapoznać się z pełną ofertą
    https://kancelariaclear.pl/ksiegowosc-spolki-zoo/

    Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  95. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  96. Jeżeli chodzi o moją firmę, to korzystam z usług https://mkf.net.pl/ , ponieważ cenię sobie jakość w rozsądnej cenie. Jest to nowoczesne, profesjonalne biuro rachunkowo-księgowe, które świadczy szeroki zakres usług, wszelkie informacje znajdziecie na stronie.

    OdpowiedzUsuń
  97. Kreatywność to jedno, ale przy obecnej częstotliwości zmian regulacji prawnych liczy się przede wszystkim wiedza i doświadczenie. Warto skorzystać z profesjonalnego biura rachunkowego.

    OdpowiedzUsuń
  98. Niestety wcale nie tak łatwo znaleźć dobrego księgowego, o czym sama miałam okazję się przekonać. Na szczęście, po wielu próbach udało mi sie w końcu trafić do http://www.perfekt.biz.pl - z ich działań jestem zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  99. Oprócz namiaru na dobrą księgowość warto mieć także miejsce, gdzie możemy zasięgnąć porady biznesowej. Jednym z nich jest https://wzpartners.pl/oferta/doradztwo-biznesowe/ i tutaj oferowane usługi są kompleksowe i na najwyższym poziomie

    OdpowiedzUsuń
  100. Uważam, że w przypadku spraw związanych z księgowością warto korzystać z usług specjalistów, dlatego polecam Wam sprawdzić usługi http://www.perfekt.biz.pl . Jeżeli jesteście zainteresowani lub macie jakieś pytania, to wszelkie informacje znajdziecie na stronie.

    OdpowiedzUsuń
  101. Bardzo często księgowa musi kombinować i szukać dziury w prawie.

    OdpowiedzUsuń
  102. Księgowe powinny być bardzo kreatywne, aby wszystko było zgodne z prawem.

    OdpowiedzUsuń
  103. Ciężko jest znaleźć dobrego księgowego, a jak już się znajdzie to trzeba go trzymać przy sobie.

    OdpowiedzUsuń
  104. Zamiast kreatywnej księgowości polecam inwestycję w BITCOIN. To da znacznie więcej w pewnej perspektywie czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  105. Super napisane. Cenne informacje

    OdpowiedzUsuń
  106. Dobry księgowy to skarb we współczesnym świecie.

    OdpowiedzUsuń
  107. Prowadzenie własnej firmy oraz ogarnianie jednocześnie wszystkich spraw związanych z rachunkami i ogólnie księgowością jest niezwykle trudne. Dlatego warto jest skorzystać z usług biura księgowego. Pracują tam specjaliści którzy wszystko uporządkują i doradzą co robić lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  108. Sprawdź, jak efektywnie prowadzić księgowość. Nasze biuro rachunkowe oferuje profesjonalne wsparcie, uwalniając Twój czas na rozwój firmy. Poznaj komfort działania bez stresu finansowego. https://kancelariagospodarcza.pl/

    OdpowiedzUsuń